Co jeść aby mieć piękną cerę

Co jeść, aby mieć piękną cerę? To pytanie zadajemy sobie coraz częściej. Nie ulega bowiem wątpliwości, że prowadzony styl życia przekłada się nie tylko na nasze zdrowie oraz samopoczucie, ale także wygląd. Stres, pośpiech, brak snu, niedokładna lub nieprawidłowa pielęgnacja skóry twarzy, używki czy złe nawyki żywieniowe – te wszystkie czynniki odbijają swoje piętno na kondycji naszej skóry. Jak temu zaradzić? Jednym ze skutecznych sposobów jest zmiana diety na taką, która korzystnie wpływa na naszą cerę. W tym artykule podpowiemy ci, jakie składniki warto włączyć do swojej diety, aby cieszyć się piękną i zdrową skórą.

Wpływ diety na kondycję skóry

To, co dostarczamy naszemu organizmowi, wpływa na to, jak się czujemy i jak wyglądamy. Niby oczywiste, ale w natłoku codziennych zajęć nie trudno o tym zapomnieć. Aby cieszyć się zdrową i piękną cerą, warto pamiętać o jej odpowiednim nawodnieniu. Wybijaj co najmniej 1,5 litra wody dziennie. Dzięki temu unikniesz odwodnienia, które niekorzystnie wpływa na wygląd skóry, sprawiając, że ta staje się sucha, szorstka, pozbawiona sprężystości oraz blasku. Odpowiednie nawodnienie organizmu to podstawa, która pozwoli ci cieszyć się odżywioną, elastyczną oraz jędrną skórą. W kontekście wpływu diety na kondycję skóry równie istotne jest to, jakie produkty – spożywane w nadmiernych ilościach – negatywnie oddziałują na naszą cerę. Unikaj jedzenia zawierającego duże ilości cukru oraz tłuszczów trans. W tym miejscu warto wymienić napoje gazowane, białe pieczywo, słodycze, słone przekąski, takie jak chipsy czy orzeszki, jedzenie typu fast-food czy chociażby alkohol. Ich nadmiar może prowadzić do pojawienia się na twojej cerze stanów zapalnych oraz kłopotliwych zmian skórnych.

Dieta a piękna cera – co warto jeść?

Wiemy, w jaki sposób nieprawidłowa dieta wpływa na kondycję naszej skóry. Pozostaje pytanie, jakie produkty warto włączyć do swojego codziennego jadłospisu, aby możliwie najlepiej zadbać o jej pielęgnację. Co jeść, aby mieć piękną cerę? Oto krótkie zestawienie tego, co dla naszej skóry najlepsze.

Witaminy

Są niezbędnym składnikiem zbilansowanej diety. Ich niedobór może prowadzić nie tylko do poważnych zaburzeń zdrowotnych, ale także bezpośrednio wpływać na jakość oraz wygląd naszej skóry. Przykładowo, niedobór witaminy A powoduje, że skóra staje się szorstka oraz sucha, zaś nieodpowiednia suplementacja witaminy E może odpowiadać za jej przedwczesne starzenie się. Dbając o dostarczenie witamin swojemu organizmowi, równocześnie dbasz o zdrowy wygląd swojej skóry. Odpowiedni poziom witamin z grupy B pozytywnie wpływa na łagodzenie podrażnień oraz nawilżenie skóry, z kolei witamina C dotlenia jej komórki. To tylko niektóre z przykładów pozytywnego wpływu witamin na naszą skórę. Dużą ilość tych składników znajdziesz w popularnych warzywach i owocach. Warto pamiętać, aby jak najczęściej włączać je do swojej diety.

Antyoksydanty, czyli przeciwutleniacze

Jak sama nazwa wskazuje, są to związki, które odpowiadają za hamowanie reakcji utleniania. Ich celem jest usuwanie z organizmu wolnych rodników. Te z kolei wpływają na przyspieszenie procesu starzenia się komórek skóry. Wolne rodniki przyczyniają się do niszczenia włókien kolagenowych oraz elastyny, odpowiadając za utratę jędrności skóry oraz powstawanie zmarszczek. Włączenie do swojego jadłospisu produktów zawierających przeciwutleniacze spowalnia proces starzenia się skóry. Antyoksydanty znajdziemy między innymi w owocach, warzywach, ziołach i przyprawach, a także kakao, herbacie czy wytrawnym czerwonym winie.

Nienasycone kwasy tłuszczowe

Nienasycone kwasy tłuszczowe, takie jak kwas omega-3, są podstawowym budulcem błon komórkowych, a przy tym wykazują działanie przeciwzapalne. Ich rolą jest ujędrnienie skóry, wspomaganie jej regeneracji oraz zwiększenie jej odporności na negatywne oddziaływanie czynników zewnętrznych. Ostatnia funkcja ma kluczowe znaczenie zwłaszcza w przypadku tych czynników, które przyspieszają proces starzenia się skóry, jak chociażby promieniowanie UV. Największą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych znajdziemy w morskich rybach, owocach morza, olejach roślinnych, awokado czy orzechach włoskich.