slow life

W dzisiejszych czasach szybkie tempo życia, problemy z organizacją dnia i brak czasu dla siebie zdają się być rutyną. Konsumpcjonizm czy pogoń za pieniądzem to postawy, które stały się domeną wielu z nas. Są jednak tacy, którzy nie chcą podążać tą drogą. Jeżeli i ty masz już dość wiecznego pędu i niezdrowej rywalizacji, to znak, że najwyższy czas na zmiany. Jak je wprowadzić? To proste! Zacznij od praktykowania filozofii slow life. Jej koncepcja zakłada życie w zgodzie ze sobą. Slow life to także zwolnienie tempa i podążanie za swoim wewnętrznym głosem. Brzmi intrygująco? Poznaj pięć zasad, które wprowadzą cię w tajniki życia w rytmie slow.

  1. Wprowadź do swojego życia równowagę.

Staraj się równoważyć nadmiar zajęć drobnymi przyjemnościami. To sprawi, że zachowasz balans. Dzięki temu unikniesz poczucia przytłoczenia i zrezygnowania. Każdego dnia poświęć chociaż parę minut na to, co lubisz. Wykonuj czynności, które sprawiają ci radość. Ugotuj coś smacznego, idź na spacer, poćwicz lub zadzwoń do ukochanej osoby. A przede wszystkim pamiętaj, że nie samą pracą człowiek żyje! Jeśli czeka cię naprawdę intensywny dzień, pomyśl o zachowaniu równowagi z wyprzedzeniem. Może wybierzesz przyjemny spacer zamiast porannego stania w korkach, a przerwę w pracy wykorzystasz na krótką relaksację? Wybór należy do ciebie.

  1. Skup się na tym, co tu i teraz.

Nadmiar zajęć oraz problemy z organizacją dnia mogą przytłaczać. Jeśli masz wrażenie, że nic właściwie nie zrobiłeś, a mimo to czas ucieka ci między palcami, zacznij od prostego ćwiczenia. Codziennie wykorzystaj parę minut tylko dla siebie. Może to być w drodze do pracy, w przerwie na lunch lub tuż przed zaśnięciem. Możliwości jest wiele! Zamknij oczy. Skoncentruj się na oddechu. Zapomnij o wszystkich „ważnych” i „niecierpiących zwłoki” sprawach. Nie myśl o przyszłości. Nie rozpamiętuj tego, co już minęło. Po prostu skup się na tym, co tu i teraz! Dzięki temu odzyskasz niezbędną równowagę.

  1. Postaw na medytację.

Jeśli mówimy o życiu chwilą, nie możemy pominąć medytacji. To doskonałe narzędzie do koncentrowania się na tym, co tu i teraz. Dzięki medytacji wsłuchasz się w siebie oraz wyciszysz umysł. To ona pozwala uwolnić gromadzące się w ciele napięcie. To także świetny sposób na relaksację i odpoczynek po długim i męczącym dniu. Jeśli masz problem z zachowaniem balansu w życiu, to medytacja jest właśnie dla ciebie!

  1. Dbaj o siebie i swoje otoczenie.

Tę zasadę możesz wprowadzić do swojego życia na wielu płaszczyznach. Skup się na podejściu holistycznym. Dbaj o to, co jesz. Pamiętaj, że wartościowy pokarm jest nie tylko świetnym paliwem. Odpowiada także za dobre samopoczucie oraz ogólny stan zdrowia. Włącz do swojej codzienności wysiłek fizyczny, który pozwala uporać się ze stresem i negatywnym myśleniem. Troszcz się o swoje emocje oraz zdrowie psychiczne. Naucz się wsłuchiwać w siebie i swoje potrzeby. Wreszcie dbaj o to, co cię otacza. Pozbądź się nadmiaru rzeczy, które są tylko niepotrzebnym balastem. Weź pod uwagę rodzaj i jakość informacji, które cię otaczają. Oczyść swój umysł. Co powiesz na jednodniowe wyzwanie polegające na całkowitym odcięciu się od mediów tradycyjnych i społecznościowych? Bądź pewien, że po jego ukończeniu dojdziesz do prostego wniosku. Tak naprawdę masz więcej czasu wolnego, niż kiedykolwiek przypuszczałeś!

  1. Stawiaj na jakość, a nie ilość.

W świecie, gdzie niemal wszystko jest na sprzedaż, trudno o zachowanie dystansu. Dlatego ważne jest, aby koncentrować się nie na ilości, lecz jakości. Zanim kupisz coś nowego, weź trzy głębokie oddechy. Zastanów się, czy tego naprawdę potrzebujesz. Ta zasada odnosi się nie tylko do rzeczy materialnych. Równie łatwo możemy ją przenieść na nasze relacje z bliskimi. Wykreśl ze swojego życia toksyczne znajomości z tymi, którzy podcinają ci skrzydła. Skoncentruj się na osobach, które naprawdę lubisz i szanujesz. Czas, który poświęcasz innym, jest niezwykle cenny. To ty masz prawo decydować o tym, z kim go dzielisz.