Trendy koreańskiej branży kosmetycznej 2024

W kwietniu 2024 roku w Korei Południowej ukazał się raport PWC na temat trendów branży kosmetycznej w tym kraju. Przedstawiono w nim zarys rynku kosmetycznego Korei Południowej oraz popularne trendy, które przedstawiamy w artykule jako tzw. „6S”.

  1. Smart Beauty – ultra spersonalizowane kosmetyki

    Wzrost wartości globalnego rynku technologii stosowanej w branży beauty szacuje się na 300% do roku 2028. Rozwój nowoczesnych technologii takich jak AR oraz AI bez wątpienia wpłynie na branżę. Obecnie już mówi się o wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości w branży kosmetyków kolorowych. Skanowanie twarzy oraz przedstawienie propozycji makijażu na trójwymiarowym hologramie stanie się normą. Po zaakceptowaniu propozycji przez klientkę pozostanie jedynie wykonanie makijażu. W pielęgnacji wykorzystanie sztucznej inteligencji do planowania jeszcze bardziej skutecznych formuł kosmetyków staje się rzeczywistością. AI pomoże również w doborze kosmetyków do konkretnych potrzeb skóry, co może wyglądać następująco:
    Model sprzedaży kosmetyków

  2. Self Care – domowe urządzenia kosmetyczne

    Trend bardzo wyraźny w Korei Południowej i coraz bardziej widoczny na całym świecie. Zaawansowane technologie sprawiają, że domowe urządzenia kosmetyczne są równie skuteczne jak profesjonalne stosowane w salonach kosmetycznych. Dostępność i łatwość użycia w dogodnym momencie czynią je atrakcyjną alternatywą dla profesjonalnych zabiegów kosmetycznych. Wysoka konkurencja sprawia, że urządzenia stają się coraz bardziej przystępne cenowo, co zwiększa zainteresowanie konsumentów.

  3. Skinimalism – mniej znaczy więcej

    Skinimalism, czyli połączenie skin care i minimalism, oznacza używanie maksymalnie pięciu produktów podczas pielęgnacji i makijażu. Podczas pandemii troska o skórę oraz tradycyjne koreańskie rytuały pielęgnacyjne były bardzo popularne. Wraz z końcem pandemii coraz więcej osób upraszcza swoje rytuały pielęgnacyjne, stosując diety pielęgnacyjne. Trend ten jest szczególnie popularny wśród milenialsów i pokolenia Z, a jego promocja w mediach społecznościowych dodatkowo go wzmacnia. Redukcja ilości śmieci poprzez mniejsze zużycie opakowań sprawia, że jest to również korzyść dla środowiska, co czyni ten trend długoterminowym. Odpowiedzią producentów jest zwiększenie oferty kosmetyków 2w1 oraz 3w1, również dla kobiet.

  4. Slow Aging – kosmetyki funkcjonalne

    Wzrost zainteresowania kosmetykami funkcjonalnymi, czyli kosmeceutykami, jest kolejnym trendem w koreańskiej branży beauty. Produkty te są stworzone na pograniczu farmaceutyki i kosmetologii, a ich celem jest zwalczanie konkretnych problemów skórnych takich jak zmarszczki, trądzik, czy przebarwienia. Wzrost zainteresowania jest związany ze starzeniem się populacji, zanieczyszczeniem środowiska i noszeniem maseczek podczas pandemii, co sprzyja pogorszeniu kondycji skóry. Dodatkowym argumentem za wzrostem produkcji dermokosmetyków koreańskich jest ich eksport poza granice kraju, który stanowi obecnie 70% całej produkcji kosmetyków w Korei.

  5. Sustainability – poszanowanie natury oraz czyste piękno

    Sustainability – poszanowanie natury oraz czyste piękno

    Clean beauty to kosmetyki naturalne, wegańskie oraz organiczne, które mają przejrzyste naturalne składy, wolne od składników o wątpliwej reputacji. Koncepcja takich kosmetyków zakłada również opakowania z materiałów nadających się do recyklingu, a cały proces produkcji powinien zostawiać jak najmniejszy ślad węglowy. Głównymi użytkownikami kosmetyków na rynku koreańskim są pokolenia, dla których etyczne podejście producentów jest bardzo ważne. Takie produkty są chętniej wybierane i postrzega się to podejście jako trend długofalowy.

  6. Social Media Marketing

    W Korei Południowej proporcja kosmetyków kupowanych online do tych kupowanych w sklepach stacjonarnych wynosi 1:1. W Polsce, dla porównania, na jeden produkt kupowany online przypada pięć kupowanych w tradycyjnych sklepach. W Korei platformy społecznościowe stały się więc platformami reklamowymi i miejscem angażowania konsumentów w tworzenie produktów poprzez dostarczanie informacji zwrotnej. Ponadto są postrzegane przez producentów kosmetyków jako kanał komunikacji z klientem zagranicznym.

Podsumowanie

Trendy koreańskiej branży kosmetycznej można podzielić na dwie kategorie: chwilowe trendy, które mają swoje pięć minut, oraz trendy, które kształtują przyszłość branży kosmetycznej. Mamy nadzieję, że powyższe podsumowanie raportu PWC pokazuje kierunek, w którym zmierza branża kosmetyczna w Korei Południowej.